Στο προηγούμενο μάθημα θίξαμε την αξιολόγηση του μαθητή και όπως πάντα ο μαθητής βρίσκεται στο επίκεντρο των γεγονότων. Πλέον ως μαθητής και εγώ μάλλον μετά από αρκετά χρόνια αφού είχα καθίσει στα θρανία της σχολής μου επέστρεψα και πάλι στα θρανία της τωρινής σχολής. Έρχονται πάντα τα ίδια ερωτήματα στο μπροστινό τμήμα του εγκεφάλου γιατί το σχολείο και οι σχολές σχετίζονται με την αξιολόγηση και κατ΄επέκταση με την βαθμολογία. Πώς λοιπόν οι διαδικασίες αξιολόγησης επηρεάζουν τους μαθητές και την μάθηση? έχει η αξιολόγηση προγνωστικό χαρακτήρα για την μελλοντική επιτυχία του μαθητή? βοηθάει η αξιολόγηση του μαθητή να αυτορρυθμίζεται? ερωτήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν.

Η αξιολόγηση είναι μία συστηματική διαδικασία που καθορίζει την έκταση κατά την οποία έχουν επιτευχθεί οι προκαθορισμένοι σκοποί και στόχοι από τον μαθητή στο τέλος μιας εκπαιδευτικής προσπάθειας. Η αξιολόγηση σχετίζεται με την βαθμολογία και εδώ γεννιούνται και άλλα ερωτήματα: αν ο μαθητής δεν βαθμολογείται τότε δεν διαβάζει γιατί το θεωρεί άσκοπο? οι βαθμοί δίνουν κίνητρο στον μαθητή να συνεχίσει? η βαθμολόγηση σημαίνει ότι αποδίδεται δικαιοσύνη καθώς επιβραβεύεται ο επιμελής και τιμωρείται ο αδιάφορος μαθητής?

Πιστεύω πως σίγουρα πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση όχι μόνο στους μαθητές αλλά σε όλους τους κλάδους αρκεί αυτή να είναι αυθεντική και πραγματική.

Leave a comment